وام ازدواج سال ۹۹

وام ازدواج سال ۹۹

زوج‌های جوانی که تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند و تاریخ عقدشان بعد از یکم فروردین ۹۶ است، می‌توانند وام ازدواج ۵۰ میلیونی بگیرند. این موضوع شامل کسانی که پیش از این برای وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند و حتی تعیین شعبه شده‌اند، ولی به هر دلیلی هنوز وام نگرفته‌اند هم می‌شود. در هر مرحله که باشید می‌توانید انصراف خود را از دریافت وام فعلی اعلام کنید تا ثبت‌نام شما حذف شود. دو، سه ماه دیگر می‌توانید دوباره در فهرست دریافت کنندگان وام ۵۰ میلیونی قرار بگیرید

وام ازدواج 99

وام ازدواج سال ۹۹
داستان هرسال امسال هم تکرار شده است؛ آنطور که نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت مبلغ وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده. به‌گفته علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه کمیسیون تلفیق، بانک مرکزی موظف شده تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها بعد از یکم فروردین ۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند را از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی بر اساس قانون جدید پرداخت کند. طبق این مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۹۹، رقم ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله خواهد بود. یعنی یک زوج جوان می‌توانند مبلغ وام‌ها را روی هم بگذارند و با ۱۰۰ میلیون تومان کلی کار انجام دهند.

چرا وام ازدواج ۵۰ میلیونی شد؟

تجربیات سال‌های گذشته نشان می‌دهد تصویب مبلغ جدید وام ازدواج در کمیسیون در نهایت به تصویب آن در صحن علنی مجلس ختم می‌شود. برای مثال سال ۹۷ دولت پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان برای وام ازدواج ۹۸ را داد، اما کمیسیون فرهنگی رقم ۳۰ میلیون تومان را تصویب کرد و مجلس هم به آن رای داد و در نتیجه وام ازدواج دو برابر شد. وام ازدواج تقریبا هر سال افزایش داشته است و امسال که شرایط اقتصادی بسیار خاص بوده و قیمت کالا‌ها افزایش پیدا کرده، نمایندگان در نهایت تصمیم گرفته‌اند رقم وام ازدواج را به ۵۰ میلیون تومان افزایش دهند.

چه کسانی وام ۵۰ میلیونی ازدواج می‌گیرند؟

زوج‌های جوانی که تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده باشند و تاریخ عقد آن‌ها بعد از یکم فروردین ۹۶ باشد وام ازدواج با رقم جدید تعلق می‌گیرد. این موضوع شامل حال کسانی که در سال ۹۸ برای وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند و حتی تعیین شعبه شده‌اند، اما تا الان وام نگرفته‌اند هم می‌شود. در هر مرحله‌ای که باشید می‌توانید انصراف خود را از دریافت وام فعلی اعلام کنید تا ثبت‌نام شما حذف شود. دو، سه ماه دیگر با ثبت‌نام جدید اسم شما در فهرست دریافت کنندگان وام ۵۰ میلیونی قرار می‌گیرد.

اقساط وام ازدواج ۵۰ میلیونی ماهی چقدر است؟

طبق مصوبه کمیسیون اقتصادی در سال ۹۹ وام ازدواج به صورت هفت ساله پرداخت خواهد شد. در این‌صورت مبلغ اقساط ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان خواهد بود. خوب دقت کنید! قسط ۶۵۰ هزار تومانی برای هم وام است و اگر دوتایی وام بگیرید باید ماهانه دو تا قسط ۶۵۰ هزار تومانی بپردازید که می‌شود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.

دریافت وام ازدواج ۵۰ میلیونی چند ضامن نیاز دارد؟

طبق تصویب مجلس در سال ۹۸ دریافت وام ازدواج تنها با یک ضامن امکان‌پذیر است. به‌خاطر افزایش رقم وام، آیین‌نامه داخلی بعضی بانک‌ها آن‌ها را ملزم می‌کند حتما دو ضامن درخواست کنند با این‌حال بانک مرکزی در سال آینده مثل همیشه بخشنامه می‌دهد و از بانک‌ها می‌خواهد همان یک ضامن را قبول کنند. قطعا کلی بحث پیش خواهد آمد. ما توصیه می‌کنیم برای اینکه کارتان سریع‌تر راه بیفتد، از همین حالا دنبال دو تا ضامن برای هر کدام از وام‌ها باشید. یادتان باشد با مبلغ وام ازدواج ۹۹ که حالا برای آقا داماد و عروس خانم روی هم به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد، کلی کار می‌توان انجام داد. جور کردن پول پیش خانه یا حتی سپرده اولیه مورد نیاز برای وام صندوق مسکن یکم فقط بخشی از کارها است.
همین حالا می توانید ثبت نام وام ازدواج خود را به ما بسپارید