همه چیز درباره وام ۳۰ میلیونی سال ۱۳۹۸

همه چیز درباره وام ۳۰ میلیونی سال ۱۳۹۸

همه چیز درباره وام 30 میلیونی سال 1398

وام ازدواج

امروزه گرانی و تورم به عنوان یک مشکل بزرگ و غیر قابل انکار، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. درشرایط فعلی جامعه مشکلات اقتصادی نه تنها طریقه زندگی و معیشتی مردم را تحت تاثیر قرار داده  بلکه امر ازدواج در بین جوانان را نیز تحت شعاع قرار داده است و عامل ایجاد اختلافات خانوادگی شده . اغلب جوانان به علت آینده اقتصادی و مالی نامعلوم و مشکلاتی از قبیل بیکاری، بی پولی، سنگینی هزینه‌های خرج عروسی، تهیه جهیزیه، خرید طلا و جواهر و خرج زندگی از ازدواج و تشکیل زندگی پشیمان می شوند.

دولت ازسال‌های ابتدایی دهه ۸۰ تاکنون برای حمایت از جوانان در جهت پایه ریزی یک زندگی مشترک ،حمایتاز آن ها و تسهیل در امر ازدواج تسهیلات بانکی را در قالب وام ازدواج در نظر گرفته است. وام ازدواج از جمله حمایت های دولت برای ازدواج جوانان است. در واقع وام ازدواج به زوجینی که از زمان ازدواجشان بیش از یکسال نگذشته باشد تعلق میگیرد. علاوه بر آن این وام به مهاجرین ایرانی ساکن کشور های دیگر نیز تعلق میگیرد.

چند نفر تاکنون وام ازدواج دریافت کرده اند

بر اساس اعلام رسمی از طرف بانک مرکزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ماه سال جاری۹۶۷۹۷  نفر از زوجین از تسهیلات قرض الحسنه  استفاده کرده اند. این تسهیلات در قالب وام ازدواج به مبلغ ۲۹.۹۲۷ میلیارد ریال می باشد.

با توجه به نرخ تورم و وجود مشکلات زیاد اقتصادی که بر سر راه جوانان است، افزایش نرخ وام ازدواج برای جوانان از جمله مهمترین تصمیماتی است که کمیسیون فرهنگی مجلس گرفته است. وام ازدواج برای هر یک از زوجین در سال جاری ۳۰  میلیون تومان و با بازپرداخت  ۵ ساله می باشد.  زوجین میتوانند تنها با داشتن یک ضامن معتبر از وام قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند شوند. به منظور تسریع و تسهیل در  اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در یک بانک و یک شهر ثبت نام کنند.

شرایط پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیونی در سال ۱۳۹۸ و مدت بازپرداخت این تسهیلات

 زوجینی که تاریخ عقد آنها از فروردین ۱۳۹۶ تاکنون می باشد و برای دریافت وام ازدواج اقدام نکرده اند می توانند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

آن دسته از زوجینی که تاریخ عقد آنها از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد است و در موعد مقرر  برای گرفتن وام ازدواج ثبت نام کرده اند، اما تاکنون موفق به اخذ وام نشده اند وام ۱۵ میلیون تومانی دریافت میکنند.

 همچنین افرادی که قبلاً وام ازدواج دریافت کردند نمی‌توانند مابه التفاوت وام ۳۰ میلیونی را دریافت کنند.

مدت بازپرداخت وام ازدواج ۶۰ ماه است و دارای اقساط مساوی می باشد( هرماه در حدود ۲۵۵ هزار تومان).

نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد می باشد.

برای دریافت وام ازدواج حداقل سن برای دختران ۱۳ سال تمام و برای پسران ۱۵ سال تمام است.

ضامن جایگزین برای دریافت وام ازدواج

برای اجرای طرح ضربتی  در پرداخت وام ازدواج بانک  مرکزی به مراکز اعطای وام اعلام کرده است که برای تامیین ضامن معتبر از جانب زوجین هشت جایگزین در نظر گرفته شده است.

۱-اگر زوجین برای دریافت وام یک بانک را انتخاب کرده باشند، یک ضامن با میزان حقوق کافی برای ضمانت هر دو آن ها کافی است.

۲-اگر زوجین دریافت کننده یارانه می باشند، میتوانند به پشتیبانی از یارانه ی دریافتی اقدام به دریافت وام کنند.

۳- همچنین اگر متقاضی دریافت وام کارمند رسمی دولت یا پیمان دولت باشد میتواند با ارائه گواهی تعهد کسر اقساط از سازمان مربوطه اقدام به دریافت وام کند.

۴- ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نیروی نظامی و انتظامی و نهاد ها و موسسات عمومی کافی است.

۵-ضمانت یک کاسب دارای پروانه کسب امکان پذیر است.

۶-ضمانت یک نفر که دارای حساب بانکی است و از لحاظ شعبه پرداخت کننده وام خوش حساب می باشد.

۷-ضمانت یک نفر روستایی که صلاحیت او توسط شورای اسلامی روستا تایید میشود.

۸-سایر وثیقه های قابل قبول مانند سفته وچک معتبرو….  قابل قبول می باشند.

کدام بانک ها دارای بودجه وام ازدواج هستند

بانک مرکزی برای سرعت بخشیدن در امر اعطای وام به جوانان و کمک به زوجین برای پیش برد هرچه سریع تر اهدافشان بانک های متعددی را در ساماندهی تسهیلات قرض الحسنه پذیرفته و بودجه مورد نظر را در اختیار آنها قرار داده است. از جمله این مراکز میتوان بانک ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، ملی، تجارت ، صادرات، بانک پارسیان، سامان، قرض الحسنه مهرایران، قرض الحسنه رسالت، توسعه تعاون، ایرانزمین، حکمت ایرانیان، پاسارگاد، آینده، اقتصاد نوین، قوامین، شهر، گردشگری، سینا، پست بانک ایران، صندوق کارافرینی امید، موسسه اعتباری عسکریه، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری نور را میتوان نام برد.از این میان بانک های رفاه وسپه برای تسهیل در امر ازدواج در صورت  کامل و آماده بودن مدارک  یک روزه  وام ازدواج را در اختیار متقاضیان خود قرار می‌دهند.

ثبت نام فوری وام ازدواج

 ثبت نام مهلت ثبت نام برای وام ازدواج از تاریخ عقد زوجین و مدت ۲۴ ماه می باشد یعنی در هر یک از زوجین می توانند به صورت آنلاین اقدام به ثبت‌نام کند و پس از تعیین شعبه با داشتن مدارک مورد نظر به شعبه تعیین شده مراجعه کند.

همه چیز درباره وام ۳۰ میلیونی سال ۱۳۹۸