هزینه های ازدواج صفر تا صد

هزینه های ازدواج صفر تا صد

مطمئنا شما نیز در اطرافتان جوانانی را دیده اید. که تا از وام ازدواج کردن با انها صحبت میکنید. از هزینه های عروسی با شما صحبت میکنند. امروزه به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سطح توقع جوانان و همچنین افزایش هزینه ها، بیشتر جوانان علی رقم میل باطنی خود حاضر به ازدواج کردن نیستند. این مقاله به منظور کمک به کاهش هزینه ها و مدیریت تمامی هزینه های عروسی ، تهیه شده است.

هزینه های ازدواج از صفر تا صد

هزینه های عروسی

در ابتدا باید بگویم درست است که هر زوجی برای ازدواج و برگذاری مراسم های ان ارزوهایی دارد. اما امروزه با وجود هزینه های کمر شکن بهتر است، کمی یکدیگر را درک کنید. و از برخی از هزینه های اضافی و تجملاتی در مراسم های خود کاهش دهید. همچنین نیاز نیست تمام وسایل ضروری و غیر ضروری یک جهاز را کامل تهیه کنید. کافی است وسایل ضروری برای شروع یک زندگی را تهیه کنید. و در طول زندگی مشترک برای تهیه وسایل غیر ضروری اقدام کنید. از طرفی با ثبت نام وام ازدواج میتوانید مقداری از هزینه های عروسی تان را کاهش دهید. از انجایی که وام ازدواج مبلغی را جدا گانه در اختیار عروس و داماد قرار میدهد. میتوان از ان برای تهیه مقداری از جهیزیه و همچنین هزینه های عروسی استفاده کرد.

هزینه های عروسی به دسته های مختلفی برای خانواده عروس وداماد دسته بندی میشوند. که به طور کلی انها را بررسی خواهیم کرد. این هزینه ها عبارتند از:

هزینه های مراسم عقد شامل : هزینه های تهیه سفره عقد، سرویس طلا یا رونمای عروس، فیلم برداری و هزینه مرتبط با اتلیه، در برخی مواقع تهیه میز و صندلی و یا حتی کرایه مکان برگزاری مراسم و در نهایت پذیرایی و شام میهمانان است.

  1. تهیه یخچال فریزر ( که با توجه به بودجه و درامد خانواده عروس میتواند قیمت ان متغیر باشد.)
  2. خرید ماشین لباس شویی
  3. تهیه اجاق گاز
  4. خرید جارو برقی
  5. تهیه سرویس چوب
  6. خرید تلویزیون
  7. تهیه پرده
  8. خرید غذا ساز
  9. تهیه فرش
  10. تهیه مبلمان
  11. خرید سرویس پذیرایی از مهمان
  12. خرید سرویس چینی
  13. تهیه سرویس قاشق ینچال
  14. خرید کتری و قوری و یا سماور
  15. خرید سرویس قابلمه
  16. تهیه لحاف و تشک
  17. خرید اتو
  18. تهیه مقداری از مواد غذایی و مواد شوینده
  19. تهیه اقلام اشپزخانه مانند ابکش، سرویس پلاستیکی و …
هزینه های ازدواج از صفر تا صد

هزینه های ازدواج صفر تا صد

برای برنامه ریزی بهتر کافی است، لیستی از کارهای مراسم عروسی اماده کنید و بر اساس ان کارها را پیش ببرید. ما این لیست را در اختیار شما قرار میدهیم. تا شاید بتوانیم به شما کمک کنیم تا مراسم و هزینه های عروسی خود را به درستی مدیریت کنید. این لیست عبارت است از:

  1. مشخص کردن تعداد میهمانان هر دو خانواده، برخی از خانواده ها فقط اقوام درجه یک را برای عروسی دعوت میکنند. و برخی از خانواده ها نیز تمام اقوام را دعوت میکنند. که این معمولا در کاهش و یا افزایش هزینه تاثیر ویژه ای میگذارد. بنابراین هزینه های مراسم عروسی میتواند از ۳۰ میلیون ( حداقل) تا ۳۰۰ میلیون متغیر باشد.
  2. تهیه کت و شلوار داماد و لباس عروس
  3. بررسی و انتخاب محل و تالار مناسب جهت برگزاری مراسم عروسی
  4. انتخاب و خرید طلا و کادو های عروس و داماد
  5. بررسی و انتخاب اتلیه فیلم برداری مراسم
  6. انتخاب و تهیه کارت های دعوت میهمانان
  7. مشخص کردن ماشین عروس و داماد و گل زدن ان
  8. انتخاب و هماهنگی با ارایشگاه عروس
هزینه های ازدواج از صفر تا صد

اگر پس اندازی از خودتان دارید بهتر است از وام های مسکن استفاده کنید. و در صورت توان خانه ای را بخرید. در این صورت پس از پایان قسط های بانک میتوانید این احساس ارامش را داشته باشید که، خانه ای از خودتان دارید.

هزینه های ازدواج صفر تا صد

راه هایی برای کاهش هزینه های عروسی

  1. حذف گل ارایی های غیر ضروری در مراسم ها میتواند از هزینه های عروسی کم کند.
  2. در زمان و مکان برگزاری مراسمات دقت بیشتری داشته باشید. مثلا برگزاری مراسم در وسط هفته و یا در صورت کم بودن میهمانان مراسم را در منزل برگزار کنید.

انتخاب اتلیه هایی که کیفیت را در کنار هزینه ای پایین تر به شما ارائه میدهند. یکی دیگر از روش های کاهش هزینه های عروسی است.