شرایط وام ازدواج سال ۹۸

شرایط وام ازدواج سال ۹۸

شرایط وام ازدواج سال 98

بزرگ‌ترین سؤالی که ذهن تمامی مردم و زوج‌های جوان را به خود مشغول کرده بود و آن ها درباره ثبت نام وام ازدواج دچار شک و تردید کرده بود مبلغ وام ازدواج سال ۹۸ بود که در مورد افزایش آن قبل از سال صحبت هایی مطرح‌شده بود اما نتیجه نهایی مشخص نبود، بسیاری هنوز نگران بودند که آیا شامل قوانین وام ازدواج سال گذشته هستند؟ یا می توانید از ضوابط وام ازدواج سال ۹۸ استفاده کنند؟

مرحله به مرحله با وام ازدواج سال ۹۸

با توجه به تصویب بودجه سال ۹۸ که توسط دولت به مجلس ارائه شد در مورد وام ازدواج و به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید کلیه بانک ها را موظف دارد که از سهم هایی که در اختیار دارند نسبت به پرداخت وام ازدواج سال ۹۸ اقدام نموده و همچنین در این امر قرض الحسنه و خداپسندانه شرکت نمایند.

در ابتدا هیچ تصمیمی در مورد افزایش میزان وام ازدواج سال ۹۸ وجود نداشت و در همین زمان نیز مبلغ نهایی وام ازدواج سال ۹۸ همان مبلغ قدیمی، یعنی ۱۵ میلیون تومان به ازای هر نفر از زوجین بود، در مورد مدت زمان بازپرداخت نیز هیچ تغییری صورت نگرفت و همانند سال های گذشته مدت زمان بازپرداخت وام ازدواج سال ۹۸ نیز همان ۵ سال خواهد بود.

شرایط وام ازدواج سال 98

افزایش مبلغ وام ازدواج سال ۹۸

در ابتدا این تنها یک شایعه بود که در پی ادامه دار شدن این موضوع و پیگیری های مجلس و جلسات مختلف در نتیجه تصویب شد که تمامی بانک ها موظف هستند که مبلغ وام ازدواج سال ۹۸ را به ۳۰ میلیون تومان به ازای هر نفر از زوجین افزایش دهند، اما این میزان تنها شامل زوج‌هایی خواهد شد که در سال ۹۸ ازدواج نموده و یا تاریخ عقدنامه آن ها ماه آخر سال ۹۷ است.

بر اساس قوانین موجود، با توجه به منابع پرداخت وام های قرض الحسنه امکان پرداخت ۵۶ هزار میلیارد تومان وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی وجود دارد و در انتها ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز باقی خواهد باند که می توان این مبلغ را صرف دیگر امور خیریه نمود.

تغییر شرایط وام ازدواج سال ۹۸

معمولاً هر شخصی قبل از اعلام و ثبت درخواست وام ازدواج باید تمامی دستورالعمل ها و شرایط موجود در سامانه قرض الحسنه وام ازدواج را مطالعه نماید که شما نیز هم اکنون با مطالعه شرایط و ضوابط بخش موردنظر در سامانه وام ازدواج می توانید مشاهده کنید که هیچ کدام از شرایط ویا مدارک مورد نیاز برای وام ازدواج سال ۹۸ تغییر نکرده و تمامی مدارک و شرایط مانند سال گذشته باقی مانده است.

مدت زمان دریافت وام ازدواج از تاریخ عقدنامه ۲۴ ماه معادل دو سال است و همچنین اگر زوجین شامل وضعیت ایثارگری نیز باشند می توانند از دو برابر میزان عادی وام ازدواج استفاده نمایند، این میزان افزایش بدون در نظر گرفتن میزان درصد جانبازی است و این درصد هیچ تأثیری در مبلغ وام نخواهد داشت.

تعداد ضامن های مورد نیاز همچنان طبق قانون سال گذشته محاسبه خواهد شد.

عدم نمایش برخی بانک ها در لیست وام ازدواج سال ۹۸

این لیست هیچگونه ارتباطی به سال جدید ندارد و تنها بر اساس سیاست های بانک مرکزی مشخص خواهد شد، بر طبق سیاست های بانک مرکزی تنها بانک هایی در این لیست نمایش داده خواهند شد که دارای بودجه لازم برای ارائه وام ازدواج باشند و در غیر این صورت نام بانک و شعبه از لیست حذف خواهد شد.