سوالات قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج

چه سوال هایی را قبل از وام ازدواج باید بپرسم؟ باید دنبال چه ویژگی هایی در همسر آینده ام باشم ؟ بارها شاهد این بودیم که دختر و پسر های جوان از ما پرسیده اند که باید، دنبال چه ویژگی هایی در همسر آینده ام باشم ؟ می دانم عشق به تنهایی کافی نیست اما نمی دانم ویژگی های همسر مناسب چیست!!! اکثر مردم، جذب افرادی می شوند که دارای چند ویژگی خاص هستند مثل شوخ طبیعی، مهربانی، سخاوتمندی، جذابیت های ظاهری و مالی و درست است که داشتن این ویژگی ها جذاب است ولی وجود این ویژگی ها عامل تعیین کننده ای برای خوشبختی و رضایت در زندگی مشترک نیست. برای این که بتوانید بهتر شخص مقابل خود را بشناسید، بهتر است به رفتار او با خودش، خانواده، دوستان و دیگران توجه کنید. سوالاتی که در ادامه ذکر می شود، می تواند در دوران آشنایی قبل از ازدواج به صورت محترمانه پرسیده شود. معمولا افراد اشتباهاتی را در زمان آشنایی قبل از ازدواج مرتکب می شوند، که در زندگی آینده آنها بسیار تاثیر گذار است. توصیه می کنیم مقاله اشتباهات رایج در زمان آشنایی قبل از ازدواج که افراد مرتکب می شوند، را مطالعه نمایید.

سوالات قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج

از ویژگی های مهمی که افراد برای شروع یک زندگی مشترک باید داشته باشند، مسئولیت پذیری، هدف از ازدواج ، عشق وعلاقه، شور زندگی، متعهد بودن می باشد. آگاهی به این مسئله که در زندگی مشترک آینده با مشکلات کوچک و بزرگی روبرو می شوید که با آگاهی و دانش و کمک گرفتن از متخصصین قابل حل می باشد، بسیار مهم است. زمانی که شما و همسرتان متعهد به یادگیری مداوم و انعطاف پذیر باشید به راحتی می توانید با تغییر در رفتار یا شیوه زندگیتان مشکلات را حل کنید. نه اینکه با هر مشکلی که برایتان پیش آمد، صورت مسئله را به طور کامل پاک کنید.

سوالات پیشنهادی که می توانید قبل از ازدواج بپرسید

۱- منبع درآمد ما چیست ؟ هزینه های ما چگونه تعیین می شود؟ آیا می تونیم پس اندازه کنیم؟

۲- نظرتون در مورد کار خانم ها چییست ؟ بعد از بچه دار شدن به نظرتون مادر باید از بچه نگهداری کند و قید کارو بزند ؟

۳- در صورت کار نکردن زن، آیا همسر در آمد کافی برای اداره زندگی را دارد؟

۴- برنامه ریزی برای خرج کردن ما چگونه است؟ ( خرج کردن، پس اندازه ، تفریح ، مسافرت ، غذا، رستوران )

۵- میزان تحصیلات شما چقدر است و نظرتان در مورد ادامه تحصیل چیست ؟

۶- عقاید مذهبی شما چگونه است ؟ چقدر آدم مذهبی هستید و اجرای اصول آن چقدر برای شما مهم است ؟ نظر شما در مورد حجاب چیست؟

۷- پول خود را اغلب خرج چه کار هایی می کنید ؟ دست و دلباز هستید یا حساب گر ؟

۸- اهداف آینده شما در طی چندین سال آینده چیست ؟( دو سال ، پنج سال و ده سال آینده )

۹- به نظر شما تقسیم وظایف در خانه به چه صورت باید باشد؟ (خرید های روزانه منزل، غذا پختن، نظافت خانه و نحوه کمک کردن در امور خانه به هم ).

۱۰- آیا برای شریک زندگی خود محدودیت هایی در نظر دارد ؟ ( رفت و آمد، ارتباط با خانواده و دوستان، ادامه تحصیل، شغل، حجاب و نوع پوشش)

۱۱- محل زندگی و خانه ما در کجا خواهد بود  و چه شرایطی ( اجاره یا خرید ) خواهد داشت؟ در چه محله ای ؟ در چه شهری؟ و آیا در آینده تصمیم به تغییر محل زندگی، شهر و … داریم ؟

۱۲- زمان کاری شما چقدر است ؟ آیا شغل شما به صورتی است که به خاطر آن مجبور باشید شب ها نیز کار کنید؟

۱۳ – ساعت بیولوژیکی بدن شما چگونه است ؟ آیا صبح زود بیدار می شوید و یا شب ها دیر وقت می خوابید؟

۱۴ – نحوه نشان داد عشق و علاقتان به همسرتان بدون اینکه او از شما درخواست کند چگونه است ؟

۱۵ – وقتی که استرس یا مشغله ذهنی دارید، چگونه می توان به شما کمک کرد؟

۱۶ – در هنگام جر و بحث، چه عکس العملی نشان می دهید؟

۱۷ – هنگامی که عصبانی می شوید، چه رفتار و برخوردی دارید ؟

۱۸ – با روبرو شدن با چه مشکلی به نظر شما این ازدواج و زندگی مشترک تمام شده است ؟ در زمان پیش آمدن مشکلات چقدر حل  آن برایتان مهم است ؟

۱۹ – آیا سابقه ی بیماری خاصی در خانواده خود دارید ؟

۲۰ – نظرتان در مورد روابط زناشویی و جنسی چیست ؟

۲۱ – نظر شما در مورد تعهد به زندگی مشترک چیست ؟ و چه چیزهایی به نظر شما خیانت محسوب می شود؟

۲۲ – نظر شما در مورد بچه دار شدن چیست ؟ و اینکه اگه مایل هستید چند فرزند می خواهید داشته باشیم؟ در صورت عدم تمایل به بچه دار شدن یا ناباروری، نظر شما به فرزند خوانده چیست ؟

۲۳ – در مورد تربیت فرزند نظر شما چیست ؟

۲۴ – تقسیم دارایی ها در زندگی مشترک آینده به نظر شما باید چگونه باشد ؟

۲۵ – به نظر شما مهریه فقط کی داده و کی گرفته است یا در مورد پرداخت آن برنامه ای یا نظری دارید ؟

۲۶ – چقدر به حرف های دیگران در مورد زندگی مشترکمان اهمیت می دهید ؟

سوالات قبل از ازدواج برای سنجش میزان صداقت

سوالات قبل از ازدواج

صداقت در زندگی مشترک یکی از اصل های بسیار مهم برای داشتن یک رابطه سالم است. این ویژگی پایه های زندگی شما را محکم می کند. پنهان کاری و دروغ به تدریج سبب دور شدن زوج ها و کم شدن صمیمتشان با هم می شود. و احساس عشق و امنیت موجود در خانه را از بین می برد. شما می توانید با پرس و جو از دوستان و نزدیکان فرد مقابلتان و استفاده از مشاوره ها قبل از ازدواج به میزان صداقت او پی ببرید.

سوالات قبل از ازدواج برای سنجش سلامت عاطفی

سوالات قبل از ازدواج

ازدواج به معنی زیر یک سقف رفتن نیست. بلکه به معنای سهیم شدن در تمامی جنبه های زندگی ( تجارب، احساسات، غم، شادی ) با یکدیگر است. افراد از لحاظ احساسی با هم متفاوت هستند. بسیاری از افراد از لحاظ احساسی وابسته تر هستند و دوست دارند بیشتر صحبت کنند، احساساتشان را در میان بگذارند و عشق بورزند. این احساس در زنان معمولا بیشتر از مردان می باشد. چنانچه طرف مقابل شما نتواند احساساتش را بیان کند در حالی که شما فردی به شدت عاطفی باشید، شما می توانید با استفاده از مشاوره ازدواج این مشکل را حل نمایید و همدیگر را بهتر درک کنید و احساسات خود را راحت تر به یکدیگر بیان کنید و ازدواج موفق و زندگی مشترک شادی داشته باشید.

مزیت سوال های قبل از ازدواج

سوال های قبل از ازدواج که از همسر آینده خود می پرسید، بهترین و موثرترین راه برای شناخت همسر آینده تان می باشد. البته توجه داشته باشید که شیوه بیان و طرح کردن این سوالات بسیار مهم است. چرا که در پاسخی که دریافت می کنید، بسیار تاثیر می گذارد.  سوالات پیشنهادی قبل از ازدواج بیان شده در بالا، نمونه هایی از سوالات قبل از ازدواج است که می تواند به شما برای کسب شناخت بیشتر از همسر آینده تان کمک کند. باید سوالاتی را در مورد مسائل و موضوعاتی که برای شما در زندگی مشترک آینده مهم می باشد نیز به لیست این سوالات اضافه نمایید، تا بتوانید تصمیم عاقلانه ای در این مورد بگیرید.  توجه داشته باشید موفقیت در ازدواج یک طرفه نیست و علاوه طرف مقابل، شما هم باید احساس خوشبختی داشته باشید و در خود آمادگی لازم برای ازدواج را ببینید.