ثبت نام وام ازدواج و چگونگی روابط در جامعه امروزی

ثبت نام وام ازدواج و چگونگی روابط در جامعه امروزی

امروزه با تسهیل شرایط و ثبت نام وام ازدواج،بر ازدواج های مشروع تأکید می شود؛ با این حال با پیشرفت فناوری و در پی آن گسترش ارتباطات، انقلابی در فرهنگ سنتی جامعه به وجود آمده است که نمونه آن را می توان در توسعه روابط میان دختر و پسر مشاهده کرد. امری که روزگاری بر اساس باورها و اعتقادات سختگیرانه مردم، تابو و ناشایست شناخته می شد، امروزه به یک مهارت در ارتباط با جنس مخالف تبدیل شده است. گسترش وسایل ارتباط جمعی رفته رفته به اقشار و طبقات جامعه این مساله را قبولانده است که رشد انسان در تمام جنبه های زندگی از قبیل امور تحصیلی، بلوغ عاطفی و عقلی، امور مربوط به عرصه کار و اشتغال و… نه تنها با ارتباط با جنس مخالف هیچ مغایرتی ندارد، بلکه تلاش در جهت بهبود این روابط، به رشد فرهنگ جامعه نیز منجر می شود. اما آنچه دین مبین ما بدان اشاره دارد، با آنچه برخی متعصبان بر آن پافشاری می کنند، به کلی متفاوت است. آنچه مسلم است این است که دین اسلام  نه تنها ارتباط میان زن و مرد را کاملا رد نکرده، بلکه بر سلامت روابط میان زن و مرد تأکید زیادی دارد. درست است که در هر زمینه ای که به اعمال بشر مربوط باشد، به ناگزیر افراط و تفریط نیز صورت می گیرد اما این بدان معنا نیست که باید تمام مسائل را برای حفاظت از اعتقادات خود به طور کامل منکر شد و خط بطلان بر آن کشید. اما در این میان ثبت نام وام ازدواج و تشکیل خانواده می تواند در جهت رشد جامعه بسیار مفید عمل کند.

ثبت نام وام ازدواج و چگونگی روابط در جامعه امروزی

آنچه که امروزه از آفات ارتباط میان دختران و پسران محسوب می شود، ازدواج سفید است. ازدواج سفید، زندگی مشترک میان دختر و پسر است به صورتی که هیچ گونه مسئولیت و حقانیت رسمی اجتماعی و قانونی ثبت شده نسبت به یکدیگر نداشته باشند. برقراری ارتباط به این شیوه دلایل بسیاری می تواند داشته باشد که یکی از آن ها، ترس از رویارویی با مسئولیت هایی است که با ثبت نام وام ازدواج و در پی آن ازدواج رسمی، گریبانگیر زوج می شود. یکی دیگر از این دلایل می تواند عدم تمکن مالی جهت تشکیل زندگی مشترک به صورت شرعی و قانونی باشد. خوشبختانه در این مورد تدبیراتی اندیشیده شده است که برای کسانی که به قصد ازدواج به ایجاد ارتباط با یکدیگر می پردازند، می تواند مؤثر واقع شود. یکی از این تدبیرات تخصیص ثبت نام وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی به هر نفر از زوج هاست. این مبلغ، هر چند در جامعه ما که از نظر اقتصادی با ناپایداری و نابسامانی روبروست، ممکن است کافی به نظر نیاید، اما می تواند شروع قابل قبولی برای آن دسته از افرادی باشد که مسائل مالی را مانع ازدواج قانونی خود بر می شمرند.

معیاب ازدواج سفید

مضرات ارتباطات غیر قانونی و نزدیک دختر و پسر در طولانی مدت، می تواند گریبانگیر افراد و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، شود. از جمله این موارد می توان به ناپایداری آرامش روحی، تزلزل ارزش های شناخته شده برای هر فرد، شکست ها و ناکامی های روانی، افسردگی و مسائلی از این دست شود. هرچند امروزه علی رغم تخصیص ثبت نام وام ازدواج برای زندگی آسانتر، ازدواج های کورکورانه و بدون شناخت، آمار طلاق را به شدت بالا برده است و پیامدهای ناگوار روانی برای زوج مطلقه دارد، اما این به هیچ عنوان نمی تواند دلیلی بر توجیه گسترش ازدواجهای سفید باشد. ازدواجی که پیامبر آن را کامل کننده دین مسلمانان می داند، با شناخت قبلی و انتخاب آگاهانه صورت می گیرد و پس از آن با صبر و از خودگذشتگی به حیات خود ادامه می دهد.

از آنجایی که خانواده کوچکترین نهاد و قلب هر جامعه ای به حساب می آید، ثبت نام وام ازدواج و تلاش در جهت تشکیل و سلامت خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن، در واقع کوششی در راه سلامت جامعه به حساب می آید.

فواید ازدواج قانونی

استفاده از ثبت نام وام ازدواج و تشکیل آگاهانه زندگی مشترک، در تعالی فردی زوج ها مؤثر است. به طور کلی  ایجاد آرامش خاطر بیشتر و امنیت روانی، یکی از مهمترین ویژگی های ازدواج قانونی است. رشد فردی در ازدواج با سرعت بیشتری صورت می گیرد چرا که زوج مانند آینه عمل می کنند و با انعکاس کاستی های یکدیگر در جهت رفع آن می کوشند و رفته رفته با کمرنگ کردن خودمحوری و خودخواهی، ویژگی های مثبت را در خود می پرورانند و آن را به فرزندان خویش نیز می آموزند. ثبت نام وام ازدواج و در پی آن ازدواجی آگاهانه و سالم می تواند با تلاش و رشد همزمان زوج، دوامی طولانی داشته باشد و در نتیجه ثبات و سلامت جامعه را نیز تأمین نماید. جامعه ای با ازدواج های موفق، در زمینه فرهنگی و اقتصادی نیز موفق تر عمل می کند و از بی قیدی ها و بی مسئولیتی ها به دور است.

ثبت نام وام ازدواج

ثبت نام وام ازدواج از تسهیلات نه چندان کافی، اما تا حدی قابل قبول برای کمک به شکل گیری ازدواج هایی آگاهانه و سالم است؛ هر چند دولت موظف است با ایجاد تسهیلات بیشتری برای جوانان، آنان را به سمت ازدواج مشروع سوق دهد.ثبت نام وام ازدواج امروزه با مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای هر نفر و با شرایطی آسان، گامی را در جهت رشد ازدواج های سالم و مشروع، برداشته است. ثبت نام برای ثبت نام وام ازدواج به صورت آنلاین صورت می گیرد و زوج می توانند با ارائه مدارک مرتبط، برای ثبت نام وام ازدواج و دریافت آن اقدام کنند.

ثبت نام وام ازدواج و چگونگی روابط در جامعه امروزی