انواع وام ازدواج و سختی های دریافت آن

انواع وام ازدواج و سختی های دریافت آن

انواع وام ازدواج و سختی های دریافت آن

جوانانی هستند که وقتی تصمیم به ازدواج می گیرند به میزان قابل توجهی بر روی دریافت وام ازدواج خود سرمایه گذاری می کنند. این که برای دریافت این وام باید چه سختی هایی را متحمل شوند را نمی دانند و حتی از آن بی اطلاع هستند. درست است که بانک های اسلامی کشور ما ایران در این زمینه برای جوانان و زوج ها تسهیلاتی را فراهم نموده اند. اما این تسهیلات فقط مختص زوج های ایرانی می باشد.

اگر یک زوج که دارای تابعیت دیگری هستند در ایران ازدواج کنند نمی تواند وام ازدواج دریافت کنند. حتی اگر دارای اقامت بیش از ۳ تا ۵ سال در این کشور باشند. شاد از نگاه شما هم این مسئله کمی بی عدالتی باشد اما قوانین آمره هستند و نمی توان خلاف آن را عمل نمود.

البته باید خاطر نشان کنیم که زوج های ایرانی که در خارج از کشور ازدواج می کنند و حتی در کشور های خارجی سکونت دارند می توانند وام ازدواج دریافت کنن. به این صورت که با ارسال سند ازدواج خود به کنسولگری ایران در کشور مربوطه در خواست وام می کنند. پس از این که کنسولگری ایران در آن کشور رسمیت این سند را تایید نمود، وام به زوج مذکور تعلق خواهد گرفت.

تفاوت وام ازدواج عادی با دیگر وام های ازدواج

حتما شما نیز درمورد وام ازدواج ایثارگران مطالبی را شنیده اید. حال برای ما این پرسش ایجاد می شود که مگر وام ازدواجی که به زوج های عادی جامعه تعلق می گیرد با وام ازدواجی که به ایثارگران تعلق می گیرد متفاوت است؟

باید بیان کنیم که بله. وامی که به زوج های ایثارگر تعلق می گیرد معمولا دارای دو برابر تسهیلاتی است که به زوج های عادی داده می شود. از این رو می تواند برای ایثارگران دارای مزایای بیشتری باشد. از طرف دیگر زوج های عادی پس از یک سال بعد از تاریخ عقد می توانند و قادر هستند به دریافت وام ازدواج مبادرت ورزند اما ایثارگران می توانند تا ۲۴ ماه بعد از تاریخ عقد نیز به دریافت این وام اقدام کنند.

ایثارگران نیز باید وارد سامانه ی مربوطه شوند و پس از ثبت نام در لیست اعضای متقاضی وام قرار بگیرند. پس از آن که تمام شرایط دریافت وام برای آنها محرز گردید می توانند اقدام به دریافت وام نمایند.

در مورد این که مدت بازپرداخت تسهیلات وام ایثارگران با وام ازدواج افراد عادی تفاوت دارد یا خیر؟ باید بیان کنیم که خیر. مدت بازپرداخت برای ایثارگران هیچ فرقی با افراد عادی ندارد. ایثارگران نیز قادر نیستند وامهای ازدواج دومی دریافت نمایند مگر در یک صورت، اگر در ازدواج اول خود مبادرت به دریافت وام ننموده باشند می توانند در ازدواج دوم خود به این اقدام دست زده و وام خود را دریافت کنند.

سوالات متداول در مراحل دریافت وام 

اگر شما نیز قصد دریافت وام ازدواج دارید باید پاسخ برخی سوالات را بدانید تا در این مراحل دچار هیچ گونه مشکلی نشوید. مثلا تصور کنید به سایت ثبت نام مراجعه نموده اید و پس از اتمام تمام مراحل نتوانسته اید کد رهگیری مورد نظر را دریافت نماید. حال باید چه کنید؟

شما می توانید به راحتی به قسمتی که مربوط به بازیابی کد رهگیری می باشد مراجعه نموده و پس از این که مجددا مشخصات مربوطه را تکمیل نمودید اقدام به دریافت کد رهگیری نمایید. اگر این کد رهگیری به هر دلیلی به دست شما نرسد شما نمی تواند اقدام به دریافت وام ازدواج نمایید. پس حتما به این مسئله دقت فراوانی داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است به وفور در زمان ثبت نام وام ازدواج با ان روبرو شوید این است که در حین ثبت مشخصات، مشخصاتی را به صورت اشتباه در سیستم ثبت نمایید. در این صورت چه اقدامی باید انجام دهید؟

در این مورد باید به شما بگوییم نگران نباشد. زیرا این اطلاعات تا زمانی که به تایید ثبت احوال نرسیده باشد می توانید آنها را ویرایش نموده و تغییر دهید. کافیست به قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه نمایید و مشخصات درست خود را وارد کنید. حتی اگر مشخصات شما توسط سازمان ثبت احوال تایید شده باشد شما باز هم می توانید با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات، مشخصات اصلی خود را وارد کنید.

یک راه حل دیگر در این زمینه این است که منتظر بمانید تا مشخصات شما توسط ثبت احوال عدم تایید بخورد پس از آن مجددا از طریق سایت ثبت نام وام ازدواج، اقدام به ثبت کنید.

برخی زوج ها هستند که یک بار اقدام به ثبت نام وام می کنند اما با بانک به توافق نرسیده و مجددا اقدام به ثبت نام می کنند. پس از آن با بانک قبلی به توافق رسیده و وام را دریافت می کنند. حال تکلیف ثبت نام دوم چه می شود؟ در این صورت زوج می توانند ثبت نام دوم خود را حذف نمایند و از بانک اولی که شعبه ی اخذ وام ان برایشان مشخص شده است، اقدام به دریافت وام خود نمایند.

انواع وام ازدواج و سختی های دریافت آن