آیا مشکلات ازدواج با وام ازدواج ۳۰ میلیونی قابل حل است؟

آیا مشکلات ازدواج با وام ازدواج ۳۰ میلیونی قابل حل است؟

ازدواج در ایران با مشکلاتی مواجه شده است و طبق تحقیقات سن وام ازدواج نسبت به گذشته افزایش داشته است. البته همان طور که می دانید ازدواج هایی که در سنین پایین نیز انجام می شوند هم ازدواج های موفقی طلقی نمی شوند چون در اکثر این ازدواج ها زن و مرد به بلوغ فکری نرسیده اند و در برخورد با سایر دوستان خود حس می کنند از آن ها عقب افتاده اند و جوانی خود را از دست داده اند.

آیا مشکلات ازدواج با وام ازدواج 30 میلیونی قابل حل است؟

مشکلات دیر ازدواج کردن !

ازدواج دیر هنگام زنان و مردان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثل تغییر الگوهای زندگی، افزایش فساد در جامعه، افزایش و بالارفتن هزینه های زندگی مانند مایحتاج روزمره و تامین مسکن و همچنین زیاد بودن مهریه ها می تواند از جمله عوامل به تاخیر افتادن ازدواج در بین جوانان تلقی شود. حال برای کم شدن پاره ای از مشکلات اقتصادی دولت یک وام ازدواج ۳۰ میلیونی را به جوانان اختصاص داده است تا قدری از این مشکلات بکاهند و بتوانند یک زندگی مشترک را شروع کنند.

در وام ازدواج به هریک از زوجین مبلغ ۱۵ میلیون تومان تعلق می گرد که جمعا یک وام ۳۰ میلیونی به یک خانواده داده می شود. شرایط گرفتن وام ازدواج ۳۰ میلیونی بسیار ساده است و بعد از عقد تا دو سال این وام به همه ی زوجین تعلق خواهد گرفت. داشتن کارت ملی، سند ازدواج و ضامن تنها شروط لازم برای گرفتن وام ازدواج محسوب می شوند. وام ازدواج دارای کارمزد ۴ درصد بوده و تمام بانک هایی که دارای حساب قرض الحسنه هستند قادر به دادن این وام هستند.

وام ازدواج با تمام مزایایی که دارد نمیتواند یک راه حل قطعی و موثر برای درمان مشکلات ازدواج باشد و تنها کاهش دهنده ی این مشکلات محسوب می شود.